Manieren om bij uw klant in beeld te komen én te blijven

Hoe wordt u bij uw klant een expert? Hoe komt u in beeld bij uw potentiële klant? Het is belangrijk om goed bij uw klant op het zakelijke netvlies te blijven.
In het 'Conversity Model - Winst maken met Social Media' beschrijft Clo Willaerts vier manieren om klantwaarde te bieden door zelf waarde te creëren. Zoiets wordt lead nurturing genoemd. Het houdt in dat men in beeld wil komen én blijven bij de klant.

Ik sprak ooit op een netwerk een kennis die me vertelde dat hij een opdracht had gegeven aan iemand die hij niet kende. Ik vroeg hem naar de reden. In zijn netwerk zitten tal van bedrijven die de opdracht prima hadden kunnen uitvoeren. Die bedrijven stonden blijkbaar niet op zijn netvlies.

Er zijn een aantal tips om in beeld te blijven bij uw klant.

Profileer u als betrouwbaar filter
Sinds de opkomst van het internet is het aanbod van digitale informatie explosief toegenomen. Met de populariteit van social media heeft deze ontwikkeling een extra stimulans gekregen: kennis en informatie zijn een product geworden. Dat betekent dat informatie in overvloed wereldwijd aanwezig is. Zelfs in zo'n grote mate dat uw doelgroep dat als een informatieoverschot kan ervaren.
In die situatie kunt u zich positioneren als 'doorgeefluik' van informatie. De doelgroep ziet
u dan als een betrouwbaar filter, waardoor u waarde voor uw doelgroep kunt creëren.
Deze tactiek is echter alleen succesvol als u erin slaagt om vertrouwen op te bouwen. 

Wees expert in uw branche
Een expert is niet per se iemand die alles weet, maar die wel zoveel dat hij of zij de klant goed kan helpen. Desnoods heeft een expert de mogelijkheid om in zijn of haar netwerk de juiste kennis op te doen.
Wikipedia duidt met de term 'expert' een deskundig persoon in een vakgebied aan. De verdere omschrijving luidt: 'Een expert wordt geacht veel kennis en ervaring te hebben op een bepaald terrein. Een expert kan als deskundige geraadpleegd worden door een ander.'

U bent dus een expert als u antwoord heeft op de vraag van een klant. Nu is de volgende stap om die kennis bij de klant te krijgen. Hoe vertelt u dat u die kennis hebt?
We hebben tegenwoordig de mogelijkheid om die kennis eenvoudig te verspreiden door social media in te zetten. Binnen de B2B-markt zoekt 70% van de inkopers eerst op internet naar een product of service.

Story Telling, maak een logisch, leuk verhaal van uw kennis
Als u een verhaal vertelt, komt dat vaak minder zwaar over. Kijk ter inspiratie maar eens op YouTube naar de professionele verhalenverteller Hans Sibbel, beter bekend als Lebbis.  Relatief saaie onderwerpen bespreekt hij zodanig dat het onderwerp goed blijft hangen en herkenbaar is.
Dankzij story telling beklijft de kennis beter. En soms zie je direct een toepassing. Kortom, verhalen vertellen is een goede manier om kennis over te dragen.

Toon wie u bent als ondernemer
Het is belangrijk om aan te geven wie u bent als ondernemer. Laat uw passie zien.
Persoonlijk maak ik graag creatieve ontwerpen, niet alleen voor klanten. Ook omdat het gewoon leuk is om te expe-rimenteren. Deze zet ik neer in een blog. Zo kan ik laten zien waarmee ik gepassioneerd bezig ben.
Door passie te tonen op sociaal media kan je tonen wie je bent. Via die digitale kanalen kan je internationaal bezoekers trekken, en daarmee potentiële klanten.
Welke manieren spreken u aan en waarom? Ik ben benieuwd naar uw reactie!

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over het onderwerp op deze pagina, stel dan uw vraag via het onderstaande formulier. U krijgt zo snel mogelijk antwoord van ons.

  • Neem contact met ons op

    06 301 678 57

  • Leaflets

    Bekijk onze documenten

  • Aanmelden nieuwsbrief

Blog, creatief werk

Wij regelmatig nieuw werk en "vrij werk" op onze blog zetten?

  • “Error loading MacroEngine script (file: WN-Media-Twitter.cshtml)”

Wij werken voor